اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشا نویسی بالفعل کنم ؟

فورمت word
تعداد صفحات 34
چکیده
نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.
در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :
دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
اكثر فراگيران در درس انشا فعال شدند.
كلاس ها براي معلمان ديگر خسته كننده و ملال آورنبود.
در ميان دانش اموزان و معلمان بيشتر شد.
اين شكل كار زمينه هاي رشد اجتماعي فراگيران را نيز فراهم مي سازد
انسان هاي متفكر و خلاق و نقاد را به بار مي آورد.
عادت به مطالعه و بررسي و تحقيق را را نيز فراهم مي سازد.
گنجينه لغات فراگيران افزايش مي يابد.
افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسياري از آنها بهبود خواهد يافت.
خلاقيت فراگيران را افزايش یافت.
فهرست مطالب
چکیده. 5
مقدمه: 6
معرفی خود: 7
تعریف واژگان و مفاهیم: 9
انشا از نظر لغوی: 9
انشاء چیست؟. 9
تعريف مهارت تفکر خلاق: 10
تعریف دانش آموز. 12
پيشينه علمي. 13
هفت گام اساسی تا انشا نویسی. 15
فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی. 15
2 ) مشکل اسا سی و مهم انشا. 19
کتابخوانی. 19
گام چهارم :انشا کوتاه. 21
گام پنجم:تقویت حس بینایی. 21
تقویت حس شنوایی. 22
نوشتن انشای بلند. 22
گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی. 22
سکوی پرتاب به دنیای نوشتن. 22
خلاصه ی یافته های اولیه. 23
«چند نکته درباره ی نگارش». 24
«اصول ومبانی انشا». 24
«انواع انشا». 25
«معیارهای ارزشیابی». 25
گردآوری اطلاعات ( شواهد 1). 26
ملاك هاي ارزشيابي. 27
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 28
آموزش آیین نگارش به دانش آموزان. 29
تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن. 29
گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ). 30
3- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار. 30
نتيجه گيري: 32
پیشنهادات. 33
منابع: 34

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید
نام فایل | حجم فایل |
---|---|
ensha_556092_4515.zip | 59.7k |